6 Nisan 2011

İstanbul hatırası

Sonunda okudum ve bitirdim. Evet, Ahmet Ümit'in "İstanbul Hatırası" kitabı.

Yeni yıl hediyesi olarak gelen ve sevdiğim, beğendiğim halde bir türlü bitiremediğim kitap. Ayağımın yaralanması ile birlikte sürekli ayağımı uzatıp yatmam bir işe yaradı. Tüm gün ya bilgisayar, ya kitaplayım.

Kitap çok güzel. Ahmet Ümit'in kitaplarını sevsem de bana genelde anlatımı ağır ve yorucu gelirdi. Ama bu kitap öncelikle konuya ilk sayfadan başlaması ile diğer kitaplarından farklıydı. İstanbul tarihi vardı, ben tarihi çok sıkıcı bulmama rağmen öyle güzel öyle hikayemsi anlatılmış ki çok büyük ilgi ve merakla okudum her kısmını. Kitabı okurken İstanbul'un tarihi mekanlarına hiç o gözle bakmadığımı fark ettim. Tarih, kitabın kurgusunun içine öyle güzel yedirilmişti ki insanı içine çekiyordu.

Konusu ise Nevzat başkomiserin, İstanbul'un tarihi mekanlarına belli bir sıra izleyerek (mekan, tarih) bırakılan faili meçhul cinayetleri çözme serüveni denilebilir kısaca.
Kitabı taze taze bitirip yazmak istedim. Kitap çok güzel tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder