20 Ocak 2011

Aşk Oyunu (!)

Bir gün okul çıkışı öğretmeni Ada'yı giydirirken, Ada elindeki resmi göstererek;- Anne bak bu resmi ben yaptım.
Mine :
- Çok güzel olmuş. Neler yaptın kuzum?
Ada:
- Mert'le ben bir birimize aşık olduk. Burada da biz büyümüşüz evlenmişiz Mert baba olmuş, ben anne olmuşum.
Mine:
- ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Anne konuşamaz ilk bir kaç dakika, beklediğinden erken hatta çok erken zamansızca duyduğu bu sözler karşısında tokat yemiş gibi hissetmektedir, gözleri dolar ve içi sızlamaktadır. Sükunetini korur Ada hanıma bir şey çaktırmaz. O sırada aklından milyonlarca duygu, düşünce ve tabi ki durum analizi geçiyordur. Anlam veremez olaya.  Ada sakin bir şekilde anlatmaya konuşmaya devam eder.

     Öğretmeni ilk şaşkınlığı atınca bana sessizce bana durumu anlatıyor. Dün folklor dersinde kına gecesi konsepti varmış Ada hanım gelin olmuş, Mert bey de damat. Buradan başlıyormuş meğer konu.

     Öncelikle çok gerildim ve folklor dersinde 3,5 yaşında ki çocuklar için kına gecesi konsepti falan çok abartılı mı acaba diye, ama sonra düşündüm; Ada evde de evcilik oynarken "anne sen baba ol, ben anne olayım, babam da bebek olsun" diye oyun kurup oynuyor. Yani tukaka denilecek bir konu da değil. Tek sorun şu bu konunun çok fazla üzerine gidilmemesi sıradan bir şeymiş gibi davranılması gerektiğine karar verdim. Tabii ilk şoku atlattıktan sonra. Yarın öğretmenini de tembihleyeceğim, bu konuyu tekrar açmasınlar yada çok tepki vermesinler ki ilgilisini çekip uzatmasın konuyu.

     aaa bu arada unutmadan, tam ben bu şaşkınlığı yaşarken bu yetmezmiş gibi Mert sınıftan koşarak geldi ve Ada'yı kucaklayarak sıkı sıkı sarıldı. Ve ben ne yaptım? Onlara gülümsedim. Aklımdan bir sürü soru işaretleri geçerken.

     Ama anne olduğumdan beri anladık ki, kötü yada yanlış tepkiler vermektense geç tepki vermek bazen de tepki vermemek en iyisi.

     Çıktıktan sonra yolda Ada yine "aşk" falan dedi.  Sordum "Ada aşk ne demek? Sen biliyor musun?"
Ada " Biliyorum. Mert'in annesi ile babası bir birine aşık olmuşlar evlenmişler" Aklımdan geçenler ise "ah Mert ah, sen kızımın aklına bunları neden sokuyorsun ba'kiim"

     Özeti aslında şu bunlar çocukça ve normal şeyler olabilir. Ama en azından ilk okulda duymayı beklediğin bir şeyi 3,5 yaşında duyunca insan sopa yemiş gibi oluyormuş. Ve bu hiç azalmıyor yada bitmiyormuş.

    Haydi hayırlısı.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder