8 Ekim 2010

Bir ilk daha

     Adacığım sevgili kızım okulda uyumamak için adeta inatlaşan kızım. Kesinlikle okulda uyumayı red ediyordu. Gerçi ben de okulda uyuması taraftarı pek sayılmam ama bu derece tepki vermesi beni şaşırtmıştı.

     Öğretmeni bir kaç kere denedi. Bir tanesinde uyumayıp yatmıştı sadece, başka bir gün kesinlikle ve kesinlikle uyku odasına girmeyi reddetmişti. Dün ise öğretmeni okuldaki arkadaşlarının onun uyku saatinde nereye gittiğini merak ettiğini anlatmış. "okulda kalır mısın bir gün?" demiş. Benim ki de "ben bunu bir düşüneyim" demiş :D Sonra da " tamam kalırım" demiş. Ertesi günü (yani bugün) için anlaşmışlar. Ben bu hikayeyi babasına anlattım akşam. Ama Ada hiç oralı olmadı. Gecenin bir yarısı uyanıp uyku bir şekilde "anne ben okulda uyuyacaktım bugün" dedi. Ben de "iyi uyu" dedim. Uyudu. Sabah okula giderken hiç konusunu açmadı. Sordum "yarın mı oldu?" dedi. "Evet" dedim. "Hayır kalmayacağım" dedi. Bende ısrar etmedim.

     Öğlen Ada'yı almak için tam kapıdan çıktım. Telefonum çaldı. Okuldan aradılar. Ada ve öğretmeni anlaşmışlar ve Ada okulda uyumaya karar vermiş. Sıkıca tembihledim. "Benim alacağımı düşünüyordu. Ağlar yada itiraz ederse hiç ısrar etmeyin beni arayın. Okuldan da soğumasın" dedim. Sonra ne bir telefon ne bir haber. Uyanma saatinde aradım. Ada'nın gayet sorunsuz bir şekilde uyuduğunu söylediler. Hatta ikindi kahvaltısındaydı sesini dinlettiler. Gayet mutlu bıcır bıcır geliyordu sesi. Çok sevindim.

     Okula almaya gittiğimde öğretmeniyle konuşabilecek fırsatım oldu. Ada'ya gündüzleri okulda geceleri evde uyuduğumuzu, güzel uyursak boyunun uzayacağını falan anlatmış. Benim kızım da ikna olmuş. Zaten ben telefonda onlara Ada'nın okşanarak ve el mıncıklayarak uyuduğunu anlatmıştım. Öğretmenine "yanıma yat" demiş öğretmeninin elini mıncıklayarak uyumuş. 10 dakikada hemde :D İnanamadım problemsiz bir şekilde uyumuş olmasına.

     Şimdi ise merak ettiğim şey pazartesi de okulda uyumayı kabul edip etmeyeceği...
Gün ola harman ola o zaman :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder