10 Mayıs 2010

Yuva işi ne kadar da zormuş

     Ben mi? Çok şey istiyorum yoksa onlar mı az şey veriyorlar bilemiyorum. Ada ağustos sonu gibi anaokulunun oyun grubuna başladı. Herkes erken, geç yorumları yaptı. Ama ben ve babamız evde sürekli büyüklerle olmasındansa 2 saat yaşıtları ile olsun istedik. Hemde bensiz özgür olsun öğrensin istedim.

     Ancak bir türlü olmadı. Ada önce gitmekten keyif aldı sonra gitmek istemedi. Evden çıkana kadar burnumdan getirirdi. Ağlayacak kadar kötü olduğumu bilirim ta ki kapının dışına çıkana kadar. Okul fena değildi. Öğretmeni Ada'yı çok sevmişti. Ada başladığında çok öğrenci yoktu. Kalabalık artmaya başladıkça benim gözlemlediğim ilgide azalmaya başladı. En önemlileri bahçede terliyorlar ve yine öyle teslim alıyordum. Kimi zaman uyardım. "aa atlanmıştır dikkat ediyoruz normalde" dendi. Kış geldi domuz gribi korkusu ile okula ara verdik. Ada evde kaldığı dönemde "okulum okulum" diye sürekli sayıklamaya başladı. Bizde mart gibi tekrar başladık. Ada'nın öğretmeni evlenmiş eşinin tayini dolayısı ile de Kıbrıs'a gitmek zorunda kalmıştı. Ada bunu çok içerlemedi Allah'tan... Ama okulda iletişim sıfır. Bunu bize kayıt yaptırdıktan sonra söylediler. Yerine öğretmen almamışlar. 1 yaş büyük grubu ikiye bölmüşler. Büyük olanlar başka öğretmene küçük olanlar bizimkilerin sınıfıyla. (gerçi bu pedagogun söylediği) Çocuklar neler yapıyorlar nasıl vakit geçiriyorlar Ada'ya sorsan "oyun oynadık" deyip geçiyor. Okulun pedagog u ve müdürü olan bayana sorarsan yuvarlak tatmin etmeyen cevaplar. Aylık programlarını hiç bir zaman ben istemeden vermediler. Bu ay ise mart ayının çizelgesini vermişler.

     Bugün bir denemede daha bulunmaya karar verdim. Pazartesi öğretmeni ile görüşeceğim. Onun cevapları tatmin edecek mi?

     Bulunduğumuz yerdeki en bilinen en eski okul diye son bir deneme yapmak istiyorum. Ve artık karar verdiğimiz okulu değiştirmek istemiyorum. Önce oyun grubu sonra yarım gün sonra da tam güne çevirmek istiyorum ki... İşe gözüm arkada başlamayayım.

     Ben okul araştırıyorum zaten ama en yakın zamanda okulları ziyarete başlayayım en iyisi....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder