12 Mayıs 2011

Yıl Sonu Gösteri$i Mimi

Bu sene Ada'nın okulunda 5 Haziranda yıl sonu gösterisi var. Daha önce de Nurturia'da arkadaşlarla bu konu üzerinde tartışmıştık. Faydalı mı? Zararlı mı? Gerekli mi? Diye. Herkesin kendine göre bir yorumu var tabii. Ben de yıl sonu gösterisi olayını duyduğumda bununla ilgili kafamda sorular dolaşıyordu ki Damla'nın mimini gördüm.

Konuyu kafam da tartacağıma yazıya dökeyim bakalım neler çıkacak dedim. Konu ile ilgili çok düşünmedim çünkü kararsızım. Ama onu sahnede görmek büyük haz olacak buna eminim.

Çocuğunuzun devam ettiği kreşte çocukların gösteri yaptığı bir organizasyon düzenleniyor mu? Gösterinin süresi nedir? Nerede yapılıyor?
Evet, Okulumuz da böyle bir etkinlik düzenleniyor. Süresi ile ilgili bir bilgim yok. Kızımın okulu Marmara kolejinin butik okulu. Organizasyon ise kampüste yapılıyor.

Gösteriye nasıl bir hazırlık yapılıyor? Haftada kaç saat bu iş için harcanıyor?
Yılın başından beri varolan derslerimiz bale, folklor, ingilizce, müzik, beden eğitimi gibi, ders içerisinde kareografiler hazırlamaya başladı bildiğim kadarıyla. Yaklaşık 2- 3 haftadan beri ise kampüse gidip sahnede hazırlık yapıyorlar. Derslerin içine yayıldığı için toplam haftalık süre 4-5 saat olabilir ama tam bilemiyorum.

Gösterinin çocuğunuza ne yararı olacak? Sizce çocuğunuz için bu hazırlıkların, ya da gösterinin kendisinin verebileceği zarar var mı?
Ada sosyal bir çocuk tiyatroyu ve sahneyi çok seviyor. Orada olmak onu eğlendiriyor. Evde de bazen kendisine sahne hazırlayıp bebeklerine ve bize oyunlar düzenliyor. Bu nedenle sahnede olmak ve seyirciler karşısında oynamak onu mutlu edecektir diye tahmin ediyorum.
Zarar verir mi diye düşünüyorum ama aklıma bir şey gelmiyor. Sahne korkusu olsaydı ve duruma zorlansaydı o zaman zarar görebilirdi gibi geliyor. Ada'yı tek üzebilecek şey folklor de kına gecesi varmış orada ortada gelin olmayı iki arkadaş istiyorlarmış. Öğretmen ise "hangisini seçeceğim" diye kara kara düşünüyormuş. Birisinden birisi üzülecek.

Bu gösterinin okula ne yararı var? Ne gibi yükleri olabilir?
Okulun kendisine; biz bunları yaptık, yıl içerisinde boş durmadık gibi bir manası olabilir. Yükleri ise derslerden ve oyun zamanlarından çalınan süreler olabilir. Ama zaten bu çocuklar bunları oyun olarak görüyor. Hatta grup olma, beraber hareket edebilme gibi faydalarıda var.

Öğretmeni sizce bu hazırlığı severek mi yapıyor?
Benim gördüğüm kadarıyla severek yapıyor. Öğretmenimiz çok genç bu işten zevk ve keyif alıyor. Onlarla oynamak, öğretmek, onların yapabildiklerini görmek hoşuna gider sanırım.

Bu gösterinin veli olarak size ne yararı var?
Ada'yı orada görmek. Kendi kendine bir şeylerin üstesinden gelmesi, belki sadece denemesi bile benim için ayrı bir keyif.

Sonuç olarak şunu çıkardım ki ben yıl sonu gösterisi olayından rahatsız değilim. Kendi çocukluğumdan da hatırladığım kadarıyla biz de yapardık ve çok keyif alırdık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder